2014. június 28., szombat

Nyaralj szabadon!




Az egészséges életmód és az all inclusive ellátás nincs egymással barátsággal.
Sokan mégis inkább befizetnek valamilyen szintű ellátásra a nyaralás lefoglalása során, mivel nem szeretnék a pihenést konyhában robotolással tölteni.





 Mi is sokáig kértünk félpanziós- vagy teljes ellátást, de néha nagyobb nyűgnek bizonyult, mintha magunk oldottuk volna meg.

Két dolog miatt mondtam le idén a szállodai, gasztronómiai élvezetekről:
Időpontok: A munka beosztásom miatt már évek óta későn fekszem, későn kelek, ez a nyaralás alatt sincsen másként. De ha Te egyébként nem tartozol az éjszakai baglyok közé, a nyári szabadság ideje alatt Te is biztosan akkor szeretnél felkelni amikor jól esik és nem pedig akkor amikor jelez a telefonod, hogy ideje lenne elindulni reggelizni, nehogy lecsússz róla.
Én általában mindig lemaradtam róla. Egy párszor sikerült lecsekkolnom mit tartalmaz a reggeli ellátás: vizes szemle, felvágottas tál (jó esetben 1-2 szelet csirkemellsonkával), fűszervaj, lekvár, cukrozott tea, esetleg gyümölcs joghurt.


Ha nem akarod az egész napot a szálláson tölteni, könnyen lecsúszhatsz az ebédről és a vacsoráról is vagy lesheted az órád, hogy mikor kell visszaindulni.


Étel választék: Ha az étlapról rendelhetsz vagy svédasztal van elvileg össze tudsz magadnak válogatni az étrendednek megfelelő összeállítást, de sanszos hogy egész héten nagyon hasonló ízvilágban lesz részed.
Olyan helyen is voltam már, ahol a becsekkolásnál kezembe nyomtak egy halom papírt, hogy válogassam össze mit szeretnék enni az ott létem alatt. Nem tudom ki hogy van vele, de én sokszor azt sem tudom, hogy aznap mit ennék mondjuk vacsorára, nemhogy 3 nap múlva éppen mit kívánok meg.


Nyáron itthon sem tudok sokáig a fenekemen ülni. Nyaraláskor pedig nekem látnom kell minden nevezetességet, bazárt, strandot, így teljesen kizárt, hogy az alvásnál több időt töltsek a szállásomon.


Az önellátás szabadsága:
Így akkor eszek, amikor megéhezem, és azt amit éppen megkívánok. A reggelit tervezem egyedül elkészíteni, mivel nem szeretek korgó gyomorral elindulni.
Éhesen több esély van rá, hogy nem keresgélek olyan üzletet ahol valami finomat és egészségeset kapok, hanem az első croissant-ra  ráugrok.


Így inkább otthon a rapid reggelik közül választok. Ez például a zab-protein kombó fahéjjal, esetleg friss gyümölccsel megszórva, pufirizs csirkemellsonkával, paradicsommal, paprikával, esetleg rántotta. Gyorsan elkészítem, még gyorsabban megeszem és már indulhatunk is.
Az alap hozzávalókat viszem itthonról, a friss dolgokat szerintem olcsón be lehet szerezni bárhol. Reggeli letudva és nem hinném, hogy többe kerül, mintha befizettem volna valahova.


A nagy melegben sokkal jobban esik a friss saláta, gyümölcs így az ebédemet többnyire ezek fogják kitenni. Délutáni kedvenc nasim a hűvös dinnye, de ha van nálam 2 alma, azzal is vígan elvagyok.


1 jó tanács: mindegy hogy hol nyaralsz, itthon vagy külföldön, ne várd meg amíg farkas éhes leszel. Ha van időd keresgélni biztosan találsz olyan helyet ahol nincsenek elszállva az árakkal.
Éhesen hajlamos lehetsz ezzel nem törődni, “Mindegy hogy hol csak együnk már végre!” ez viszont jelentősen megdobhatja a költségeidet!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése